همه چی باهم!

به یه ورت

همه چی باهم!

به یه ورت

درباره ی انسان

من معتقدم هر چه درباره ی انسان گفتند شر است 

و آنچه حقیقت دارد جز این نیست که انسان تنها آزاذی است 

و شرافت و آگاهی.............. 

اینها چیزی نیست که بتوان فدا کردحتی در راه خدا............ 

 

 

 

                                                                   دکتر علی شریعتی.

تاریخ ایران!!!!!!!!!!!

چونکه ما تاریخمان بر باد رفت  

                               هستی و فرهنگمان بر خاک رفت 

کاوه و آرش همانجا خاک شد 

                               پهلوان کشورم عباس شد 

جای کوروش را علی آمد گرفت 

                               کل آن آتشکده آتش گرفت 

رستم و سهرابها گم میکنیم 

                               تازی ناموس خود بت میکنیم 

نقش رستم،تخت جمشید خاک شد 

                                کربلا و کاظمین آباد شد 

رسم زردتشت اگر دانی که چیست  

                                 عید ما جشن غدیر و فطر نیست  

ای عزیزان جملگی همت کنیم 

                                 سنت اعراب خاکستر کنیم   

قصه

این قصّه رو ازت می خواد تو شب تکرار دلم
نگام نکن خسته میشه روزای اجبار دلم


تو آسمون رنگ چشات یه خورشید و گم میکنه
فــقــط تـــــو دنــبــالــم بــیــا بــرای دیدار دلم


گفتی می خوام رو قلبِ تو اسممَو امضا بکنم
می خوام بشم چتر هوات لحظه ی رگبار دلم


اگه که اشتباه نشه یه خوابِ شیرین میکشم
واسه ی شهر سوت و کور ساعتِ دیوار دلم


به پای موندن صدات هر چی ترانه پُر میشه
کوهی شبیهِ فاجعه بیا که بر دار دلم


به شوق کوچه های دور حسّمو تفسیر میکنم
بذار بگم دوسِت دارم تا وقتی بیدار دلم


شاعر:کامران قائم مقامی